Dlaczego blog prawniczy to najlepsze narzędzie promocji kancelarii - FAQ
Wokół promocji kancelarii za pomocą bloga prawniczego narosło wiele mitów. Obalmy je zatem wspólnie. I odpowiedzmy sobie na kilka dodatkowych pytań.
Dlaczego blog to najlepsze narzędzie promocji
Sprawa jest banalna – żadne inne narzędzie (FB, strona WWW, networking, artykuł sponsorowany, itd.) nie da Ci efektu ponadczasowości. Zajrzyj np. na mój stary blog podatkowy (tutaj) – on wciąż działa, pomimo tego, że od wielu lat nie napisałem w nim słowa. Ten blog wciąż ma ruch i wciąż ludzie kupują obecne tak poradniki. Czy jeśli zaprzestaniesz promocji na przykład na Instagramie ktoś zajrzy na Twój profil? Pozostawiam bez odpowiedzi.
Blogów już jest za dużo, więc nie działają
To jest nieprawda – ilość blogów nie ma tu nic do rzeczy. Mógłbym powiedzieć podobnie: jest za dużo kancelarii, więc wiele z nich nie działa. Tu nie chodzi o liczby, ale o jakość. Jeśli jesteś świetnym prawnikiem, to masz (prawdopodobnie) więcej klientów. Jeśli masz świetnego bloga to będziesz miał z niego klientów. To prosta prawda. Trzeba tylko wiedzieć, jak go poprowadzić, aby osiągnąć zamierzony efekt. Od tego jest właśnie web.lex.
Blog to strata czasu
Zdecydowanie tak, jeśli nie wiesz, jak go założyć i poprowadzić. Jeśli wiesz, to jest to inwestycja w źródło klientów.
Blog jest niepoważnym narzędziem dla kancelarii
Blogi mają swoje źródło w czasach, kiedy pamiętniki internetowe pisały co bardziej kumate nastolatki. Obecnie nastolatki są na TikToku, a blogi zostały opanowane przez co bardziej kumatych fachowców i specjalistów, którzy – powiedzmy sobie to wprost – mają CO powiedzieć i mają CZYM się podzielić. Prowadzenie bloga prawniczego oznacza, że masz wiedzę, masz doświadczenie, że myślisz przyszłościowo i racjonalnie. I że jesteś prawnikiem przez duże „P”.
Jak długo trzeba czekać na pierwszego klienta
Bywa bardzo różnie. Czasem trzeba poczekać rok. A czasem wystarczą 3 tygodnie. Wszystko zależy od tego, jaką strategię obierzesz, jak będziesz ją realizował, czy chcesz w ten sposób promować kancelarię. Jeśli bloga prowadzisz we współpracy z nami, to efekty osiągniesz na pewno szybciej, jako że nasze blogi dodatkowo wspieramy przez nasze serwisy i portale (jak LexMonitor i inne).
Czas na założenie bloga był kiedyś
Owszem, kiedyś było znacznie łatwiej. Ale: (1) to samo powiesz za pięć lat o obecnych czasach oraz (2) nie chodzi o konkurencję, ale o jakość Twojego bloga. Blogi nigdy się nie zestarzeją, bo blog to jesteś Ty, tyle że w sieci. Jak długo będziesz prawinikiem / prawniczką, tak długo będziesz miał / miała coś ważnego do powiedzenia. A blog jest do tego idealną platformą.
Wezmę sobie kolegę do współpracy
Współtworzenie bloga to szybka droga do straty czasu i pieniędzy. Nie chodzi o to, aby w blogu była jakakolwiek treść, ale aby blog oddawał Twój osobisty charakter. A kiedy prowadzi go kilka osób, blog staje się serwisem informacyjnym. Zresztą nasze wieloletnie doświadczenie dowodzi, że duety, tercety itd. się po prostu nie sprawdzają. Wcześniej czy później ktoś i tak odpada, albo blog zostaje zostawiony sam sobie.
Wszystko już napisano i nie ma wolnego tematu
Cóż, to zdecydowanie NIEprawda. Od tego jesteśmy w web.lex, żeby albo znaleźć temat, w którym bloga jeszcze nie ma, albo ująć go od innej strony, jeśli blog w jakiejś dziedzinie już jest.
Ile czasu trwa wdrożenie bloga prawniczego przez web.lex
Dwa do trzech tygodni. Prace idą nam naprawdę sprawnie. Dążymy zresztą do przyśpieszenia naszych procedur, aby Twój blog pojawił się jeszcze szybciej na tym pięknym Świecie.
Wszystkie blogi z web.lex są takie same. Dlaczego?
Zdecydowanie NIE są takie same. Różnią się kolorami, autorami i innymi szczegółami. Podobna natomiast jest ich forma. Dlaczego stosujemy tę formę? Robią to także nasi amerykańscy koledzy z firmy LexBlog. Nie bez przyczyny – po prostu taka forma bloga prawniczego umożliwia lepszą pozycję bloga w wyszukiwarkach. A lepsza pozycja to nie tylko więcej klientów, ale także oszczęność Twojego czasu.
Czy w blogach możliwe są zmiany
Owszem. Blog powinien żyć nie tylko w warstwie treści, ale też formy i wyglądu. Dlatego zachęcamy zawsze naszych Autorów-prawników do tego, aby dostosowywali blogi do aktualnych potrzeb.
Skąd będę wiedział, że blog działa
To jest bardzo dobre pytanie. Z jednej strony po prostu będziesz widział statystyki bloga, które są zawsze na wyciągnięcie ręki w systemie administracyjnym bloga, a z drugiej strony klienci, którzy będą do Ciebie przychodzić, będą mówili (o ile ich zapytasz), że czytali Twojego bloga.
Czy w web.lex robicie strony www
Tak, ale WYŁĄCZNIE dla naszych kancelarii, w którymi współpracujemy na co dzień. Są to proste strony, które nie wymagają od nas zbyt wiele energii. Chcemy się po prostu skupić wyłącznie na jak najlepszym wsparciu kancelarii za pomocą prawniczych blogów. W tym jesteśmy zdecydowanie najlepsi w tej części Świata.
Co jeszcze robicie w web.lex
Dodatkowo do blogów naszych klientów dodajemy: sklep z prawniczymi produktami, strategię e-mail marketingową, serwisy grupujące blogi, eBooki, czy też organizujemy podcasty. Do tego każdy z naszych klientów ma dostęp do szkoleń, corocznej konferencji, wsparcia całej grupy web.lex itd. Więcej znajduje się w zakładce Jak możemy Ci pomóc. Do tego w ramach naszej całej organizacji funkcjonuje najwygodniejsza księgowość prawnicza (web.lex Bookeeping) oraz Fundacja web.lex – prawnicy prawnikom.